Immár harmadik alkalommal világszerte ismert, milliók által követett Instagram- és TikTok-tartalomgyártók érkeztek május 6-án Budapestre, hogy az azt követő napokban Magyarországot és Budapestet népszerűsítsék a világ szinte minden táján. Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk szépségét. Az ideérkező tartalomgyártók százmilliós követőtábora így nemcsak Budapest, de a magyar vidék kincseit is felfedezheti.
Több mint 101 millió Instagram- és 102 millió TikTok-követőt ér el világszerte az a 9 országból érkező mintegy 50 nemzetközi influenszer, akik háromnapos eseményre érkeztek a fővárosba.
A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít hazánk számára a közösségi médiás felületeken.
A kezdeményezésre világhírű, többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók mondtak igent. Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, ahonnan az érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldőországokban, az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre.
A kultúra, a gasztronómia, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kapnak a programban. A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is. Az idei év különlegessége, hogy a küldőországok adat alapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről.
A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a különböző közösségi média felületeken.
Több mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségi média platformokon, mint a TikTok vagy Instagram. A milleniálok 64 százaléka jobban bízik a tartalomgyártók ajánlásaiban, mint a hagyományos reklámokban, és közel 1,5 milliárd felhasználó van az Instagramon, akik közül 62 százalék aktívan keres utazási inspirációt.
A háromnapos esemény célja a korábbi kampányokhoz hasonlóan hazánk desztinációs imázsépítése, Budapest ismertségének növelése és a nyári turisztikai szezon forgalmának erősítése. A közösségi média platformokon megjelenő tartalmak az egyes célpiacokon kiemelkedő online foglalási felületeken létrehozott Budapest tematikájú oldalakra terelnek, ami azonnali foglalást tesz lehetővé a követők számára, ezzel is segítve a célt, hogy minél többen, minél egyszerűbben eljuthassanak a magyar fővárosba. „Ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudjuk hatékonyan befolyásolni.
Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek”
– mutatott rá Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. Hozzátette: „a személyes történet-alapú kommunikáció sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus reklámok.”