Ismét Budapesten és Magyarországon a világ szeme

2025. május 09. 14:30

A fővárost és a magyar vidéket világhírű modellek, színészek és tartalomgyártók népszerűsítik.

2025. május 09. 14:30

Immár harmadik alkalommal világszerte ismert, milliók által követett Instagram- és TikTok-tartalomgyártók érkeztek május 6-án Budapestre, hogy az azt követő napokban Magyarországot és Budapestet népszerűsítsék a világ szinte minden táján. Látogatásuk három napja alatt 22 helyszínen, 30 hazai szolgáltató segítségével mutatják meg hazánk szépségét. Az ideérkező tartalomgyártók százmilliós követőtábora így nemcsak Budapest, de a magyar vidék kincseit is felfedezheti.

Több mint 101 millió Instagram- és 102 millió TikTok-követőt ér el világszerte az a 9 országból érkező mintegy 50 nemzetközi influenszer, akik háromnapos eseményre érkeztek a fővárosba. 

A május 7-én indult aktivitás a korábbi kiemelkedően sikeres tartalomgyártói együttműködésekhez hasonlóan ez alkalommal is több ezer megjelenést biztosít hazánk számára a közösségi médiás felületeken. 

A kezdeményezésre világhírű, többmilliós követőtáborral rendelkező tartalomgyártók mondtak igent. Az idei program egyaránt koncentrál a távolabbi országok mellett a közeli piacokra is, ahonnan az érkező tartalomgyártók autós túrán keresztül mutatják be élményeiket. Így a magyar turizmus számára kiemelten fontos küldőországokban, az Amerikai Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Olaszországban, Franciaországban, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban és Romániában népszerű vloggerek, bloggerek, színészek is érkeztek a rendezvényre. 

A kultúra, a gasztronómia, a turisztikai látványosságok, valamint a vidéki borászat és gasztronómia is kiemelt szerepet kapnak a programban. A vendégek Budapest ikonikus helyszínein kívül megismerkedhetnek többek között a tokaji borvidékkel vagy a herendi porcelánnal is. Az idei év különlegessége, hogy a küldőországok adat alapon kiválasztott célcsoportjai szerint több tartalomgyártó szegmens lett meghatározva, akik eltérő programterv alapján adják át élményeiket követőiknek Budapestről és a magyar vidékről.

A tartalomgyártók marketingerejét mi sem mutatja jobban, mint hogy az utazók 71 százaléka tájékozódik a desztinációkról a különböző közösségi média felületeken. 

Több mint 56 milliárd megtekintést generáltak az utazással kapcsolatos hashtagekkel ellátott videók olyan közösségi média platformokon, mint a TikTok vagy Instagram. A milleniálok 64 százaléka jobban bízik a tartalomgyártók ajánlásaiban, mint a hagyományos reklámokban, és közel 1,5 milliárd felhasználó van az Instagramon, akik közül 62 százalék aktívan keres utazási inspirációt.

A háromnapos esemény célja a korábbi kampányokhoz hasonlóan hazánk desztinációs imázsépítése, Budapest ismertségének növelése és a nyári turisztikai szezon forgalmának erősítése. A közösségi média platformokon megjelenő tartalmak az egyes célpiacokon kiemelkedő online foglalási felületeken létrehozott Budapest tematikájú oldalakra terelnek, ami azonnali foglalást tesz lehetővé a követők számára, ezzel is segítve a célt, hogy minél többen, minél egyszerűbben eljuthassanak a magyar fővárosba. „Ezzel az újszerű, innovatív marketingeszközzel a fiatal generációk utazási döntéseit tudjuk hatékonyan befolyásolni. 

Ezek az utazók ugyanis már nem a hagyományos keresőoldalakon tájékozódnak, hanem a közösségi médiában látott élmények alapján döntenek” 

– mutatott rá Csendes Olivér, a Visit Hungary vezérigazgatója. Hozzátette: „a személyes történet-alapú kommunikáció sokkal hatékonyabb és hitelesebb, mint a klasszikus reklámok.” 

Ezt is ajánljuk a témában

Magyarország pár éven belül a régió vezető úti célja lehet – mutatjuk, hogyan

A tavalyi évben rekordot döntött a hazai turizmus, a nagyszabású fejlesztések után most a marketingre és az értékesítésre kerül a hangsúly. A Magyar Turisztikai Ügynökség ezt az új fókuszt leányvállalata, a Visit Hungary által valósítja meg. Csendes Olivért, a cég újdonsült vezérigazgatóját a fogyasztói igényekről és aktuális trendekről kérdeztük.

A tavaly májusi marketingaktivitás 2000 tartalmat eredményezett, aminek köszönhetően a véleményvezérek csatornáin összesen mintegy 340 millió követő kaphatott képet Budapest egyedülálló turisztikai kínálatáról. A rendezvényt követő három és fél hétben pedig az előző év azonos időszakához viszonyítva azokból az országokból, ahonnan a legtöbben követik a résztvevő véleményvezéreket, 64 százalékos volt a növekedés a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban (NTAK) lefoglalt vendégéjszakák tekintetében. Nem csak a tavaszi, az őszi kampány is kiemelkedő eredményeket hozott a hazai turizmusban. 

A 2024 őszén megrendezett eseményen a 19, többmilliós követőbázissal rendelkező kínai tartalomgyártó 50 millió, célcsoporton belüli felhasználót ért el 

ezzel a típusú marketingkampánnyal. Ennek köszönhetően a megosztott tartalmaknak 105 milliós nézettséget generáltak, 2,8 millió reakcióval. A számok nyelvén ez Budapest számára azt jelentette, hogy 2024 januárjához képest 2025 januárjában 2,2-szer több látogató érkezett Kínából Budapestre a Dragon Trail szerint.

 

Nyitóképünk: MTÜ Facebook-oldala
 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2025. május 09. 20:24
Mitől volna már a követőbázis többmilliós? Több milliós az. A Mandiner héber újságírói nem fogják fel a magyar nyelvben, hogy mást jelentenek a szavak egybeírva, mint külön írva. Kis Pista szürke barát, de nem szürkebarát. A Balaton halas tó, de nem halastó. Stb. stb. stb.
cutcopy
2025. május 09. 15:41
Még kitart a Tarlós érában felújított főváros vonzereje..
elégia
2025. május 09. 15:38
Szép vagy gyönyörű vagy Magyarország /Bartók Béla Cocerto/. Nekünk a legszebb. Itt élned, halnod kell /Vörösmarty Mihály Szózat/. Csodálatos zene, csodálatos vers. A valóságról szól mind a kettő, igaz magyaroknak.
Burg_kastL71-C
2025. május 09. 15:31
Budapest a Tarlós István által vezetett kis kitérő után - ahol lélegzetvételhez jutottak az építők - visszazuhant az Őt megelőző mocskos lepusztult prosztók világába. Nem véletlen volt korábban a szadesz uralom, amely '19-ben újra összegereblyézte a járda mellől a győztes seregét. Hatodik éve kínlódnak a fejlesztés legkisebb jele nélkül. Leültek a töredezett kátyús aszfaltra, a járdaszegélyre, az őket boldogan, dühükben megválasztók mellé. Velük együtt érezve, gettómilliárdosokká váltak. Ami legyen, csak építkeznének végre, de a tehetségtelenségük miatt erre ugyanolyan alkalmatlanok, mint a rájuk szavazók.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!